The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай
Зеленчуците, които са по-здравословни сготвени
Зеленчуците, които са по-здравословни сготвени
Зеленчуците, които са по-здравословни сготвени Сряда, 11.07.2018 г., 14:39 ч. Сготвените моркови, например, имат по-високи нива на бета-каротин

Знаем, че основно правило при здравословното хранене е, че по-полезни са суровите зеленчуците и колкото по-малко термична обработка преминават, толкова по-добре. Всяко правило обаче, има и изключения.

Ето примери за четири зеленчука, които е по-добре да се консумират сготвени, според специалистите:

Моркови

Сготвените моркови имат по-високи нива на бета-каротин. Тялото ни преобразува бета-каротина във витамин А, който играе важна роля за здравето на зрението, възпроизводството, костния растеж и регулирането на имунната система.

Ако ги хапваме сурови, то усвояваме едва 10% от бета каротина в тях.

Гъби

Гъбите са богати на редица важни хранителни вещества. Те са единственият зеленчук, който е източник на витамин D. Богати са на антиоксиданти, на селен и желязо.

Добре е те да минат през топлинна обработка, защото суровите гъби могат понякога да съдържат малки количества токсини, които се унищожават при готвенето.

Спанак

Спанакът съдържа голямо количество оксалова киселина, която блокира усвояването на желязо и калций, но се разгражда при висока температура. Затова е добре да се постави за кратко време в кипяща вода и да се охлади веднага след това. Това намалява съдържанието на оксаловата киселина в спанака.

Домати

Доматите са богати на антиоксиданта ликопен, който действа превантивно срещу рак и сърдечносъдови заболявания. Загряването на домата за 30 минути при 90-95 °С увеличава количеството ликопен с 35%.

Разбира се, не пречи изброените продукти да се консумират и сурови!

Коментари