Канал 3 | The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай
"Инстаграм" спира рекламите на средства за отслабване
"Инстаграм" спира рекламите на средства за отслабване Петък, 20.09.2019 г., 09:27 ч. Често продуктите и методите са опасни и влияят зле на психическото и физическото състояние на младите хора

“Инстаграм" ще ограничи публикациите за отслабване и козметична хирургия. Някои от тях няма да са видими за непълнолетни, а други, рекламиращи "магически" средства за загуба на тегло, ще бъдат направо изтривани. 

Това съобщи активистката и актриса Джамила Джамил в собствения си "Инстаграм” акаунт, оповестявайки реформата като "огромна победа". Джамил критикува онлайн знаменитости, които рекламират чайове, близалки и добавки за "детокс" (повечето от които имат просто лаксативен ефект). 

"Възхитена съм, че мога да работя заедно с "Фейсбук" и "Инстаграм" и заедно с други експерти, които осветляват колко са опасни тези продукти", казва Джамил.

Сега рекламите с послание "отслабнете бързо" ще бъдат сваляни, а юношите няма да виждат публикации, рекламиращи диети и козметична хирургия. "Инстаграм" обаче не пита потребителите за датата им на раждане, когато се регистрират, тоест ограниченията ще опазят само тези, които изрично са съобщили възрастта си на социалната мрежа.

През февруари директорът на британската Национална здравна служба Стивън Пауис призова на звездите да им бъде забранено да рекламират продукти за отслабване. Според него те влияят зле на психическото и физическото здраве на младите хора.

Зловредното влияние на тази социална мрежа върху подрастващите е добре документирано - през 2017 г. британско проучване показа, че приложението е онлайн пространството, което причинява най-много негативизъм и чувство на неудовлетвореност сред младите хора. 

Само за пет години (между 2010 и 2015 г.), броят на американските тийнейджъри, които се чувстват безполезни и нещастни, каквито са типичните симптоми за депресия, се е увеличил с 33%. Опитите за самоубийство сред децата са нараснали с 23 на сто, а самоубилите се на възраст между 13 и 18 години са с 31% повече, показва американско изследване, публикувано в края на 2017 година. Според авторите му негативната тенденция се дължи на възхода на смартфоните.

През лятото "Инстаграм" обяви и нови мерки срещу онлайн тормоза - първо социалната мрежа ще пита дали хората, написали обидно съобщение, наистина искат да го изпратят. Второ, потребителите ще могат да се откажат да виждат коментарите на хора, които не харесват – но без да ги блокират, да ги докладват за вредно поведение или да спрат да ги следват. Според "Инстаграм" младите хора избягват да предприемат такива действия от страх, че хулиганите могат да се ожесточат допълнително, особено ако се видят на живо.

Коментари