Канал 3 | The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай
Поне час преди лягане - без коронавирус
Поне час преди лягане - без коронавирус
Снимка: pixabay.com
Поне час преди лягане - без коронавирус Понеделник, 06.04.2020 г., 16:35 ч. Препоръки за спокоен и качествен сън

Пандемията от коронавируса и особено постоянното "облъчване" от медиите, социалните мрежи и сайтовете с информация за заболяването и икономическите последици от мерките срещу него, пораждат стрес, за който много от нас вероятно дори не подозират. Заради това все повече хора не могат да се отърсят от тревогите вечерно време и в резултат не могат да заспят или имат неспокоен сън.

Британският експерт Джеймс Уилсън предлага няколко съвета за подобряване на съня.

Една от препоръките е поне час преди лягане да си осигурим "време без коронавирус". През този период е желателно да избягваме новини или предавания, посветени на глобалната здравна криза, както и да не обсъждаме темата с близките си. Вместо това експертът препоръчва да четем любими книги с леко съдържание или да гледаме развлекателни програми.

Ако вечерта от половин час сте в леглото и не можете да заспите, защото пак сте обхванати от тревоги заради коронавируса, пробвайте да "пренастроите" мозъка си, съветва специалистът: "Аудио книга, подкаст или приложение за медитация ще отвлекат вниманието ви от безрадостните мисли и ще успокоят пулса ви".

Друга препоръка на експерта е да избягваме дневната дрямка, въпреки изобилието от време, с което разполагаме в условията на изолация:

"Ако нямате навика да подремвате, не се изкушавайте да го придобивате точно сега. Кратките дрямки през деня неминуемо оказват влияние върху вечерното заспиване и добрия сън през нощта".

Коментари