The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
Вижте кои са храните за хидратация на тялото
Вижте кои са храните за хидратация на тялото
Снимка: unsplash.com
Вижте кои са храните за хидратация на тялото Събота, 21.05.2022 г., 09:44 ч. С кои храни да хидратираме тялото в летните дни.

Диетолозите откриват, че има храни с високо съдържание на вода и чудесни за хидратиране на тялото. Разбира се, те не могат да заменят приема на течности, но могат да помогнат за по-добрата хидратация на организма.

1. Краставица

Освен че съдържат 95% вода, краставиците са чудесни за детоксикация и почистване на кожата. Някои изследвания също така твърдят, че краставиците подмладяват тялото. Това разбира се се отнася за пресните зеленчуци, които за щастие са на пазарите от май до октомври.

2. Карфиол

Може да се изненадате, че този зеленчук е в списъка на храните, които са чудесни за хидратация. Но вярвате или не, карфиолът съдържа до 92 процента вода. Освен това този зеленчук е богат на витамин С, както и на витамин К.

Ако не искате пресен карфиол, опитайте пюре от карфиол като заместител на картофено пюре.

3. Тиквички

Тиквичките са с високо съдържание на вода – цели 95 процента. В допълнение, тиквичките съдържат антиоксиданти като бета-каротин, лутеин и зеоксантин. Последните две съставки са особено важни за здравето на очите.

4. Диня

Този зеленчук, който мнозина смятат за плод, е пълен с вода. Динята съдържа 91 процента вода. Освен че хидратира тялото, динята е известна с това, че помага за защита на клетките от увреждане от слънцето. И накрая, динята подобрява тена.

5. Ягоди

Ягодите са достатъчно сладки, за да можете да ги ядете като десерт и достатъчно питателна храна за плодова закуска. А ползата им за хидратация на организма е неизмерима, защото съдържат 91% вода. Те също така са богат източник на флавоноиди, съединения, които подобряват когнитивната функция.

6. Спанак

Спанакът е известен със своите хранителни свойства и много витамини и минерали. Калций, желязо, калий, магнезий, манган и фосфор са само част от минералите, съдържащи се в спанака, а витамините в зелените листа съдържат фолиева киселина, витамини А, С, Е, К, както и витамин В комплекс.

Спанакът също съдържа омега-3 мастни киселини. В допълнение към всичко по-горе, този зеленчук съдържа 91% вода и е чудесен за хидратиране на тялото.

Коментари