Канал 3 | The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай
Хапвайте диня в летните горещини!
Хапвайте диня в летните горещини!
Хапвайте диня в летните горещини! Понеделник, 15.06.2015 г., 17:19 ч. Освен сочна и вкусна, динята влияе отлично на здравето ни

Безспорно динята е един от най-популярните и обичани плодове през лятото. 

Богата е на витамин С и витамин А, а купичка от този червен плод съдържа едва 46 калории. Динята съдържа още и витамините В1, В2, както и манган, желязо, магнезий и никел. Съдържанието на фибри в меката част понижава нивото на „лошия" холестерол в организма, а сокът ефикасно пречиства черния дроб и бъбреците

Този прекрасен летен плод съдържа 91,5% вода, но е и много богат да ликопен – антиоксидант, който се открива в червените плодове и зеленчуци и влияе отлично на здравето ни. Благодарение на ниското си калорийно съдържание динята се прилага и в диети при затлъстяване.

Оказва се, че една купичка диня съдържа 1,5 пъти повече ликопен, отколкото свежите домати. Този антиоксидант помага за борбата със свободните радикали и съответно подобрява имунната система. Според някои специалисти ликопенът може да има превантивна функция срещу развитие на сърдечни заболявания и някои видове рак.

Освен самата сърцевина кората и семките на динята също са полезни за здравето. Семките са богати на белтъчини и мазнини и от тях се прави растително масло. Кората подпомага уринирането и секрецията на течностите в организма.

Сокът от диня може да облекчи мускулни болки. Според проучване спортистите, които пият чаша сок от диня час преди тренировка, имали по-малко мускулни болки и умерен пулс на следващия ден.

Тъй като съдържа плодова захар, която се усвоява без да изисква инсулин, динята не вреди на диабетиците.

Динята е противопоказана само за хора с бъбречна недостатъчност, обострена язва на стомаха или дванадесетопръстника и при колит.

Експертите съветват да съхраняваме динята на стайна температура, за да можем да се възползваме от всичките ѝ здравни ползи.

/М.Е./

Коментари