The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай
Глобалните брандове са в отстъпление
Глобалните брандове са в отстъпление
Глобалните брандове са в отстъпление Петък, 12.07.2019 г., 16:29 ч. Новината от рекламния сектор, сподели Десислава Олованова, Изпълнителен директор на McCann Sofia

По време на втори панел на BrandTalks – Първата брандинг конференция, на сцената се качиха нова серия от водещи български рекламисти и маркетолози. Те разкриха много новини, нови стратегии и тенденции.

Ивайло Нецов, Управляващ Директор на foodpanda Bulgaria, сподели своя опит как той и екипът му адаптират глобалната стратегия на компанията спрямо локалните специфики на българския пазар. След проучвания за предпочитанията на българския пазар, те постепенно правят промени в рекламната си кампания. Така глобална концепция Your food, your way се въвежда у нас като Твоят избор, твоята храна, а лицата на официалните рекламни материали се заместват с български лица, за да бъдат разпознаваеми за потребителите.

Биляна Христова, Chief Marketing Officer на Credissimo беше категорична, че иновациите са това, което може да отличи един бранд от друг. Credissimo първи стартират заявка на кредит онлайн и дигитална трансформация в сектора.Те предлагат на своите клиенти СИМО -супер иновативен механизъм за обслужване: Асистент с изкуствен интелект.

„Принципът, който води до успех е фокус към обслужването и клиентската удовлетвореност. Съхраняване на човешките взаимоотношения с клиентите също са от ключово значение.

Като контрапункт на разговора за глобалните брандове на сцената застана Виктория Стоянова, Изпълнителен директор на "Тракийски свят" ЕАД-България. Тя попита: Може ли малката фирма да създаде голяма марка? Виктория представи проучване, направено сред 1000 български компании и как те развиват собствена марка и бизнес през последните 25 години. Зад техния успех стоят основно адаптивност, поемането на рискове, емоция и страст към марката.

Истината за глобалните брандове разкри Десислава Олованова, Изпълнителен директор на McCann Sofia. През 2015 година глобалните и локалните брандове са приблизително равнопоставени, докато през 2018 година изключителен приоритет се дава на локалните брандове. Наблюдава се тренд към национализъм-нова ера на протекционизма към глобалните брандове, които са в отстъпление.

.JPG

И въпреки това има и положителни статистики:

81% вярват, че глобалните брандове могат да направят света по-добро място за живеене!
75% от хората вярват, че брандовете могат да променят неща в обществото.
72% от хората са отворени брандовете да играят важна роля в живота им.
Олованова разкри, че се наблюдава затваряне на индивида, по-ниска толерантност, увеличаване на страховете, параноя, негативизъм. „Страховете са глобални, а надеждите са локални. Нужно е сближаване на локално ниво, търсене на хуманността и емпатията. Брандовете могат да бъдат мост към толерантността, промотирайки своите продукти.“

ОРГАНИЗАТОРИ

BRAND talks e част от Smart talks инициативата на списание Bulgaria Business Review, списание и клуб Business Lady и „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” - единствената потребителска онлайн класация в България. Тя се провежда за 11-та поредна година и дава възможност на потребителите да определят марките, които обичат и които сред голяма конкуренция са спечелили тяхното доверие и сърца. Инициативата е основана само и единствено върху мнението и нагласите на потребителите.

Първата брандинг конференция у нас BRAND talks: МИСИЯ ЛЮБИМА МАРКА се проведе с голям успех. Събитието даде на своите гости обмяна на опит, надграждане на експертизата им, ноу – хау, нови хоризонти и бизнес среда за среща с лидери и създаване на контакти с ТОП експерти по маркетинг, ПР, продажби, директори, мениджъри и предприемачи.

Коментари