Канал 3 | The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай
Храната е важна за здравето на мозъка
Храната е важна за здравето на мозъка
Снимка: pixabay.com
Храната е важна за здравето на мозъка Понеделник, 25.05.2020 г., 10:00 ч. Ето кои храни са особено опасни за нормалната му фунцкия

Хората, които се стремят да поддържат мозъка си в активно състояние, както и да се предпазят от ранна деменция, не само трябва постоянно да го "тренират", но и да се хранят правилно. Не е изненадващо, че има доста храни, чиято редовна употреба пречи на протичането на нормалните процеси в мозъка и може да направи работата му по-трудна или дори да му навреди.

Растителни мазнини

Ако все още пържите със слънчогледово или рапично масло, правите голяма грешка. Изследване през 2017 г. потвърди пряката връзка между редовната консумацията на мазнини с високо съдържание на омега-6 мастни киселини (слънчогледово или рапично масло) и повишен риск от развитие на нарушения на паметта и болестта на Алцхаймер. Зехтинът е добрата мазнина за подправяне на салатите, а за пържене са за предпочитане животински мазнини.

Риба тон

Рибата тон е шампион сред храните, съдържащи живак. Този елемент може да се натрупва в човешкото тяло, а увеличените му дози са опасни за здравето на мозъка. Изследователи от университета в Южна Флорида (САЩ) откриха, че хората с високи нива на живак в кръвта си, имат 5% по-ниска когнитивна функция на мозъка.

Храна, пържена във фритюрник

Първо, при това пържене най-вероятно се използва слънчогледово, рапично или кокосово масло. И второ, такава мазна храна води до развитието на възпалителни процеси в мозъка. Затова е по-добре да не пържите храната, а да я приготвяте на скара, да я печете или задушите.

Сладки напитки

Редовната употреба на сладки газирани напитки, подсладени сокове и дори редовната консумация на чай със захар може би за кратко повишава енергията ни и мозъчната активност, но после ще плащаме за това с повишен риск от възпалителни процеси. Те от своя страна водят до намаляване на когнитивните функции и дори до деменция. Излишно е да казваме, че бялата рафинирана захар е вредна и трябва да се ограничава, а най-добре да я консумирате изобщо.

Алкохол

Според изследователите, няма абсолютно безопасна доза алкохол за здравето. Дори чаша червено вино на седмица може в крайна сметка да се окаже вредна. И, разбира се, определено не трябва да пиете алкохол в големи дози: той е опасен за структурата на мозъка и може да наруши функционирането му, включително необратимо. Простият извод е: колкото повече пием, толкова по-лошо работи мозъкът ни.

Коментари