Новият албум на Taylor Swift, „The Life of a Showgirl“, официално записа най-големите продажби за първа седмица в историята на музикалната индустрия. Според Billboard, само за първите пет дни след излизането си, проектът е достигнал над 3,5 милиона еквивалентни албумни единици, включващи продажби на физически носител и стрийминг.
Това постижение счупи досегашния рекорд, държан от Adele с албума ѝ „25“, който стартира с 3,482 милиона през декември 2015 г. и остана ненадминат почти десетилетие.
Swift подобри рекорда само за пет дни, което означава, че до края на седмицата числата ще продължат да се покачват.
Все пак рекордът за физически продажби, без включени стрийминг и дигитално слушане, все още се държи от Adele, но вероятно не за дълго. Billboard съобщава, че „The Life of a Showgirl“ е продал 3,2 милиона копия до петия ден – съвсем малко под 3,378 милиона, колкото продаде „25“ през първата си седмица през 2015 г.
Голяма част от продажбите на Swift са били предварителни поръчки, които се броят още в първия ден на излизане. Въпреки това певицата активно поддържа интереса, като пуска нови варианти на албума – CD и дигитални версии с акустични бонус тракове, включително и специално дигитално издание, достъпно само за 24 часа чрез нейния онлайн магазин.
Обикновено компанията Luminate, която следи музикалните класации, не публикува данни в реално време, но изключителният интерес към рекордите на Swift доведе до извънредни актуализации преди официалното обявяване на класацията Billboard 200 в неделя.
С новия си албум Taylor Swift надмина собственото си постижение от миналата година, когато „The Tortured Poets Department“ дебютира с 2,61 милиона еквивалентни единици. Сега тя е надскочила този резултат с над 600 000 само за пет дни.
Музикалните анализатори вече спекулират дали „The Life of a Showgirl“ може да достигне дори фантастичната граница от 4 милиона единици до края на седмицата - число, което до неотдавна изглеждаше невъзможно.
Данните се отчитат от 1991 г. насам, когато SoundScan започва систематично да следи продажбите на музика - практика, която днес продължава наследникът ѝ Luminate.