Канал 3 | The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай
7,4 милиарда долара изхарчиха американците на „Черния петък“
7,4 милиарда долара изхарчиха американците на „Черния петък“
Снимка: Pixabay
7,4 милиарда долара изхарчиха американците на „Черния петък“ Неделя, 01.12.2019 г., 08:54 ч. Тази година показателите превишиха с повече от 1 млрд. долара миналогодишните – на „Черния петък“ през 2018 година жителите на САЩ са изхарчили 6,22 млрд долара.

Жителите на САЩ са изхарчили рекордните 7,4 милиарда долара за покупки в интернет-магазините на „Черния петък“ – денят на големите разпродажби, който винаги се пада в последния петък на ноември, когато в страната се празнува Деня на благодарността. Това съобщава Adobe Analytics, която анализира информацията от 80 от 100-те най-големи търговски мрежи в САЩ.

Тази година показателите превишиха с повече от 1 млрд. долара миналогодишните – на „Черния петък“ през 2018 година жителите на САЩ са изхарчили 6,22 млрд долара. От тях около 2 са похарчени за покупки, извършени чрез сматртфони, но през 2019 година този показател също поднови рекорда, увеличавайки се до 2,9 млрд долара.

В същото време миналогодишният „кибер понеделник“, когато в американски онлайн магазини бяха закупени стоки на стойност 7,9 милиарда долара, притежава абсолютен рекорд за сумите, изразходвани за покупки през деня. Анализаторите обаче прогнозират, че тази година този рекорд също ще бъде счупен.Според тях в първия работен ден на следващата седмица американците ще направят покупки в размер на 9,4 милиарда долара.

Петък след Деня на благодарността традиционно отбелязва началото на коледния сезон. Терминът „Черен петък“ е използван за пръв път за описване на борсовата паника от 1869 г., а в съвременния смисъл той започва да се използва през 50-те години за описване на задръствания, възникнали в търговските центрове през този ден.

През ноември 1975 г. The New York Times използва термина „Черен петък“ за обозначение на деня в годината, когато трафикът е най-интензивен в града и има най-голям брой клиенти в търговските центрове.

Коментари