YouTube прави сериозна заявка да стане новият дом на наградите „Оскар“ след 2028 г., съобщава Bloomberg, позовавайки се на два анонимни източника. По този начин видео гигантът, собственост на Google, влиза в конкуренция за излъчването на най-престижната церемония в света на киното – събитие, което традиционно се предава от телевизия ABC.
Настоящият договор между ABC и Академията за филмови изкуства и науки (AMPAS) е валиден до 2028 г. След като през пролетта изтече прозорецът за ексклузивни преговори между ABC и Академията, вратите се отвориха за други платформи и медийни компании да подадат своите оферти. Основната причина за липсата на ново споразумение е желанието на Академията за по-висока лицензионна такса.
YouTube вече има опит с излъчване на големи събития чрез своята услуга YouTube TV, която предлага популярни пакети като NFL Sunday Ticket. Наскоро платформата отчете рекорд по брой гледания по време на появата на Taylor Swift в подкаста "New Heights" на Travis и Jason Kelce – още едно доказателство за нарастващия интерес към предавано на живо съдържание.
Интересът на YouTube към наградите "Оскар" е част от по-широка стратегия на стрийминг платформите да разширят обхвата си извън предварително заснетите филми и сериали. Подобни усилия вече се наблюдават при Netflix и Prime Video, които също инвестират в излъчване на спортни събития и други живи предавания.
Ако YouTube успее да спечели правата, това би било историческа промяна за церемонията, която в последните години регистрира спад в зрителския интерес. С възможността да достигне до глобална аудитория и по-младо поколение чрез дигитален формат, платформата би могла да възроди популярността на събитието и да го изведе на ново ниво.