Родният мед ще се етикетира „български“ на територията на Европа

Успехът се изразява в това, че европейските фирми ще възвърнат интереса си към българския мед

19 юли 2020
social
Снимка от unsplash

Български производители на мед успяха да спечелят правото, нашето производство да бъде етикетирано като „българско“ на територията на Европейския съюз. Това съобщиха от Асоциацията на преработвателите на биологични пчелни продукти у нас.

F.E.E.D.M. е може би най-мощната неправителствена структура в Европа, дискутираща и решаваща въпроси, свързани със сектор пчеларство в рамките на Европейския Съюз. Тя заседава два пъти годишно в различни европейски държави, но най-често в Брюксел. Често приетите решения на тези заседания се превръщат в основа на европейски норми от общозадължителен характер. През 2016 г., България става член на тази Федерация и е представена от две български фирми. Идеята е на едно от следващите заседания да се замени членството на тези две фирми в полза на Асоциацията на преработвателите.

От бранша открили вратичка в европейската нормативна уредба, уреждаща етикетирането на крайния продукт и по-точно произхода на меда, чрез която, до известна степен, крайният потребител се въвежда в частична заблуда, а някои от водещите европейски компании натрупали сериозни печалби. По инициатива на България се обмислил и обсъдил проект за промяна на етикетирането, според която всяка страна на произход на меда в крайния продукт трябва да бъде посочена, както и да бъде посочен процентът наличен мед в низходящ ред.

Така новите правила влизат в сила от 2021.

Новини